Om beter gevonden te worden via zoekmachines kan je naast voor het optimalisatie van je website via SEO ook kiezen voor zoekmachine adverteren (kost per klik), bijvoorbeeld met Google Ads. Het grote voordeel van zoekmachine adverteren, ofwel SEA, is dat je website direct hoog in een zoekmachine kan komen als er wordt gezocht op de zoektermen die voor jouw organisatie relevant zijn. Anders dan bij zoekmachine optimalisatie zijn de resultaten dus gelijk zichtbaar.
Bij adverteren op Google bepaal je zelf het budget dat je aan je campagne wil uitgeven. Daarnaast bepaal je met doelgroep selectie zelf wie je advertenties te zien krijgen. Zoekmachine adverteren is dan ook zowel geschikt voor wereldwijde als zeer lokale campagnes. Maar ook als je je richt op een bepaalde leeftijdscategorie is het adverteren op zoekmachines zeer geschikt.
Omdat je natuurlijk het maximale wilt halen uit je budget. Is zoekmachine adverteren meer dan alleen het opzetten van een campagne en veel geld bieden om bovenaan te komen. Ook de kwaliteit van je advertenties en de ervaring op je website na een klik spelen een belangrijke rol. De resultaten van een campagne zijn zeer eenvoudig te meten en deze zijn weer in te zetten om de campagne weer verder te optimaliseren.
Lees meer over de Google Ads advertentie mogelijkheden.
Een betrouwbare SEA specialist met Google Ads certificering
Met mijn online marketing bureau kies je voor een betrouwbare SEA specialist. Google heeft me erkend als gecertificeerde Ads-professional. Ik heb met goed gevolg meerdere kennistesten afgelegd waarin mijn gebruik van Google Ads als online marketing tool is getest. Ik ben gekwalificeerd om u te helpen uw bedrijf op internet te laten groeien met Google Ads.
Hulp nodig bij het met SEA adverteren op Google?
Wil je direct zichtbaar zijn bij Google met de voor jouw organisatie relevant zoektermen? Wil je adverteren op Google en wel je dit in zijn geheel of gedeeltelijk uitbesteden? Dan ben je bij online marketing bureau Michel Mostert aan het juist adres. Ik help van strategie tot analyse persoonlijk en doelgericht met het opzetten van je zoekmachine advertenties. Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek.
Wat zijn de voor- en nadelen van zoekmachine adverteren?
Voordelen SEA
- Je advertentie is direct zichtbaar bij de zoektermen die voor jouw organisatie relevant zijn.
- Je bepaalt zelf wie de advertenties te zijn krijgen (doelgroep). Kies bijvoorbeeld de locatie van je doelgroep, de leeftijd en/of het geslacht. Toon je advertentie op alle platformen of alleen op mobiel.
- Je bepaalt zelf hoeveel je per maand aan je Adwords campagne wil uitgeven.
- Het aantal keer dat je advertenties worden vertoond, het verkeer naar je website, de tijd dat bezoekers op je website zijn… het is allemaal te meten. De tijd en de prijs die je betaal voor SEA kan je dan ook eenvoudig naast de resultaten zetten.
Nadelen SEA
- Je betaalt per klik naar je website.
- Stop je de campagne dan ben je direct niet meer zichtbaar
Naast zoekmachine adverteren kan je er ook voor kiezen om je website te optimaliseren voor zoekmachines. Lees meer over Zoekmachine optimalisatie (SEO).