Met 10,8 miljoen gebruikers, waarvan 7,6 miljoen dagelijks, is Facebook veruit het meest gebruikte social media kanaal in Nederland. Met name bij gebruikers van 20 jaar en ouder. We delen er ons dagelijks leven, kijken wat onze vrienden aan het doen zijn en bekijken de laatste posts van onze favoriete bedrijven, merken of winkels. Logisch dan ook dat Facebook een ideaal sociaal media kanaal is voor bedrijven en winkels in zowel B2B als B2C om hun doelgroep te bereiken.
De inzet van Facebook
Met Facebook kan je op verschillende manieren je doelgroep bereiken. Zo kan je Facebook gebruiken voor het posten van verschillende berichten met tekst, foto’s en film. Je kan op Facebook echter ook bijvoorbeeld evenementen aanmaken en deze zo via Facebook promoten en volgers live video beelden tonen van bijvoorbeeld evenementen.
Facebook Ads
Naast de mogelijkheid voor het posten van berichten op je account om zo bestaande volgers te bereiken, kan je Facebook ook inzetten voor het bereiken van nieuwe klanten. Door bijvoorbeeld berichten of evenementen te promoten. Zo bereik je meer volgers of trek je meer (nieuwe) bezoekers naar je website.
Bij het adverteren op Facebook bepaal je zelf het budget dat je aan je campagne wil uitgeven. Daarnaast bepaal je met doelgroep selectie zelf wie je advertenties te zien krijgen. Je kunt selecteren op bijvoorbeeld leeftijd, geslacht, burgerlijke staat, gezinssituatie, opleiding en stad. Adverteren op Facebook is dan ook zowel geschikt voor hele brede, wereldwijde, als zeer lokale specifieke, lokale, campagnes.
Denk je na over de inzet van Facebook?
Wil je weten hoe je Facebook kan inzetten om jouw organisatie beter zichtbaar te maken op het internet? Full service online marketing bureau Michel Mostert helpt je met een gepast advies van strategie tot analyse persoonlijk en doelgericht jouw organisatie beter online vindbaar te maken.
Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek.